Kan ik online betalen?
Ja, u kan via onze webshop op talloze manieren betalen.
Wenst u op een andere manier te betalen, dan kan u ons altijd een aanvraag door sturen.
Is mijn product nog in stock?
Sinds 2019 werken we met een kassa in de winkel die in verbinding staat met onze webshop. Het is natuurlijk niet onmogelijk dat dit voorvalt, maar we verzekeren u er van dat dit zelden kan voorvallen. Dit is enkel mogelijk als er een online bestelling gebeurt op het zelfde tijdstip als een winkelverkoop.
Bij ieder artikel ziet u ook een indicatie van de stock.
Wordt de boom/plant geleverd die wordt weergegeven op de foto?
Bij sommige producten is dit inderdaad zo, bij het klaarzetten gaan we altijd kijken of de plant/boom van op productfoto aanwezig is.
Het is helaas niet mogelijk alle planten stuk per stuk te fotograferen. Dit gebeurt enkel bij duurdere olijfbomen me unieke stam of vertakking.
Eenmaal bestelt, heeft u de mogelijkheid om contact te leggen via messenger of WhatsApp. Via deze weg zullen we indien mogelijk u recente foto's doorzenden zodat u de keuze kan maken.
Kan ik plantenshoponline bezoeken? Zoja, wat zijn de openingsuren?
Ja zeker en vast.
De openingsuren zijn:
maandag Gesloten
dinsdag Gesloten
woensdag 13:00–18:00
donderdag 13:00–18:00
vrijdag 13:00–18:00
zaterdag 10:00–18:00
zondag 13:00–18:00
Onze Locatie: De Plantenshop Muizelaarstraat 24 8740 BE Pittem
Contact +32(0)477.48.41.97
Is het mogelijk plantenshoponline buiten de openingsuren te bezoeken?
Het is mogelijk, we vragen enkel vooraf een belletje te geven zodat u niet aan een gesloten deur komt te staan.
Zijn de prijzen inclusief btw?
Ja al onze prijzen zijn inclusief btw.
Bij aankopen van bedrijven buiten België zal onze webshop de btw automatisch verleggen.
Werkt plantenshoponline ook als groothandel?
We hebben groothandels voorwaarden.
Vraag via contact formulier uw account aan zodat u ook online onder deze voorwaarden kan aankopen.
Wat zijn de bezorgkosten?
Hoe weet ik of mijn bestelling is doorgekomen?
Zodra u een bestelling plaatst en deze is binnengekomen bij De Plantenshop, ontvangt u een bevestiging.
Ik heb geen bevestiging ontvangen per mail, wat moet ik doen?
In dit geval neemt u beter contact op met De Plantenshop. Deze gegevens kan u terugvinden op de webshop bij contact.
Kan ik mijn bestelling wijzigen?
U kan ons altijd mailen met de vermelding om uw bestelling te wijzigen. Indien uw pakket nog niet werd aangeboden bij onze externe transporteur is dit in enkele gevallen mogelijk. Vermeld in uw mail uw bestelnummer en geef aan wat er gewijzigd moet worden.
Hoe wordt mijn bestelling geleverd?
Alle bestellingen die u plaatst via de webshop worden geleverd door een externe transporteur, dit hangt af van de verpakking van uw bestelling (doos/pallet).
Per mail ontvangt u een bevestiging van uw verzending. In deze email kan u ook een track&trace code terugvinden, zodat u uw bestelling kan volgen.
Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Nadat onze externe transporteur uw bestelling ontvangt, ontvangt u een email met daarin een track&trace code.
Via deze code kan u uw bestelling volgen.
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Plantenshoponline streeft naar een zo kort mogelijke levertermijn. De dag en soort van verpakking heeft een invloed op de levertermijn.
Bestellingen voor 13u worden dezelfde dag klaar gezet. De ophaling van DHL zal binnen 24 uur vanaf uw bestelling plaats vinden.
2 werkdagen voor verzendingen binnen België. 3 werkdagen voor verzendingen naar Nederland.
3 à 5 werkdagen voor verzendingen naar andere landen in Europa. Enkel in België & Nederland mogelijk te bestellen via pallet!!
Hou er rekening mee dat plantenshoponline geen planten of bomen tijdens het weekend op transport plaatst.
Dit wil zeggen dat bestellingen geplaatst op vrijdag ten vroegste maandag de zaak verlaten.
Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen dan op mijn factuuradres?
Dat is mogelijk. Tijdens het bestelproces heeft u de mogelijkheid om een ander bezorgadres op te geven, afwijkend van het factuuradres.
Mijn bestelling is nog niet geleverd. Wat kan ik doen?
Het gebeurt zelden dat een bestelling niet geleverd wordt. Mochten er problemen zijn (en u heeft wel een track&trace code ontvangen), kunt u contact opnemen met de leverancier in kwestie. Indien u uw bestelling na een week nog niet in ontvangst heeft mogen nemen, kunt u contact opnemen met plantenshoponline.
Is er garantie op de aangekochte planten?
Plantenshoponline heeft u 6 maanden garantie op de aangekochte planten & bomen. Garantie is enkel van kracht op planten en bomen aangekocht het jaartal van de garantieaanvraag. Wij zijn niet verantwoordelijk voor schade door vorst of winter weer.
We geven enkel een indicatie van de minimum temperatuur mee. De temperatuur aangegeven is niet bindend.
Hoe kan ik de garantie aanvraag doen?
U kan de plant met aankoopbewijs aanbieden in onze winkel.
Voor webshop via mail door middel van grondige uitleg en onbetwistbaar foto materiaal. Gelieve ook contactgegevens mee te delen zodat we u kunnen contacteren voor extra info indien nodig. Dit is mogelijk via info@plantenshoponline.be
Hoe wordt een aanvraag behandelt eenmaal ze in mijn voordeel is uitgesproken?
Eenmaal de aanvraag is goedgekeurd zal plantenshoponline.be u een waardebon toesturen ter waarde van de aangekochte goederen.
De waardebon is 6 maanden geldig van op dag van toekenning.
Wat is de gemiddelde tijd tussen aanvraag en antwoord?
Iedere aanvraag wordt binnen de 5 werkdagen behandeld.
Wanneer u na 5 dagen geen antwoord heeft mogen ontvangen kan u ons via +32(0)477.48.41.97 een update vragen.
Kan ik een bestelling terugsturen en binnen welke tijd?
U kan uw bestelling binnen 14 dagen na verzending terugsturen, hierna is dit niet meer mogelijk. Tenzij het probleem onder de garantie valt.
Hoe kan ik mijn bestelling terugsturen?
U kan uw bestelling ruilen of terugsturen wanneer het aan volgende voorwaarden voldoet:
Stuur een mail naar info@plantenshoponline.be met de vermelding van uw bestelnummer en een korte uitleg van de reden van de retour aanvraag.
Uw retour aanvraag moet binnen de 14 dagen na de verzenddatum worden ingediend.
De artikelen moeten in dezelfde toestand teruggestuurd worden als waarin ze zijn verzonden. Dit wil zeggen in het oorspronkelijke verpakkingsmateriaal met alle meegeleverde accessoires.
Nadat u retouraanvraag werd goedgekeurd, wordt er een verzendlabel naar u toegestuurd waarmee u uw bestelling gratis kunt terugsturen.
Krijg ik mijn geld terug als ik een artikel terugstuur?
Bij goedkeuring van retour of garantieaanvraag krijgt u een waardebon voor het bedrag in kwestie. Met deze bon is het mogelijk eender welk product aan te kopen via onze webshop of winkel.
Wenst u een terug betaling in cash gelieve dit te vermelden bij de aanvraag.
Dit wordt enkel goedgekeurd bij uitzonderlijke gevallen.
Hoe en binnen welke tijd ontvang ik mijn waardebon?
De door u geretourneerde producten worden bij aankomst eerst door ons nagekeken. Als alles in orde is en alles aan de eisen voldoet. Wordt het bedrag door ons binnen 14 dagen door middel van een waardebon aan u terug bezorgd.
Eventuele kosten (schade, missende onderdelen, verzendkosten) zullen in vermindering gebracht worden op het totaalbedrag.
Mijn bestelde goederen hebben schade door transport wat kan ik doen?
Indien u dit opmerkt tijdens de levering vragen we om de leverancier er op te wijzen.
Via mail kan u door middel van grondige uitleg en onbetwistbaar foto materiaal een tegemoetkoming of retour aanvragen.
Gelieve ook contactgegevens mee te delen zodat we u kunnen contacteren voor extra info indien nodig. Dit is mogelijk via info@plantenshoponline.be